FOTÓSKÉPZŐ
érthető, hatékony képzés szakértőktől
FOTÓSKÉPZŐ Fotóiskola
FOTOGRÁFIAI SZAKCIKKEK
FOTÓS HÍREK, ESEMÉNYEK, ÉRDEKESSÉGEK
FOTÓTÖRTÉNELEM
IPHONE CÍMLAPFOTÓZÁS
IPHONE CÍMLAPFOTÓZÁS
iPhone címlapfotózás lépésről-lépésre

A Macworld címlapjára fotóztak két iPhone-t, s a munka teljes folyamatát videón
rögzítették is, egészen a végtermék elkészítéséig. Gyorsított formában láthatjuk
több ember profi, alapos munkáját. Érdemes megnézni!


Az Apple termékeit mindig is a legmagasabb minőség és igényes formaterv jellemezte,
nem véletlenül ilyen sikeresek a felhasználók körében. Ehhez a sikerhez azonban
sok minden más is szükséges, többek között a profi marketing is. A publikációkhoz,
cikkekhez, hirdetésekhez pedig az Apple termékeket is le kell fotózni – e nélkül nem
megy. Az Apple egyik termékfotósa Peter Belanger is, aki San Franciscoban dolgozik.
Ő ugyan a világ egyik legsikeresebb márkájának termékeit fotózza, a neve mégsem
jelenik meg a címlapokon. Pedig a fotói legtöbbször ott kötnek ki.
A fotóssal nemrég egy interjút készített a The Verge magazin, amiben Peter Belanger
beszél a munkájáról, a fotózások folyamatáról, a fényképezőgépeiről, legkedvesebb
objektívjéről, valamint arról is, hogyan lett ő az Apple fotósa.

Tárgyfotózás, Peter Belanger, Apple

De e cikk apropója az, hogy az interjúban található egy videó is, amelyben bemutatják
Peter Belanger egyik legutóbbi munkáját, aminek során a Macworld magazin címlapjára
fotózott két iPhone-t. A munka fotós, képszerkesztői folyamatát egészen a kész végtermék,
azaz a Macworld magazin elkészültéig rögzítették. Az alig 3 perces filmben jól nyomon
lehet követni a fényképezés munkafázisait, így az is kiderül, hogy nem is olyan egyszerű
bevilágítani egy kb. 20x30 cm-es felületen elhelyezett iPhone-csendéletet. A fotós és
az asszisztensei ugyanis legalább 10, vagy inkább több fénybeállítást tesztelnek, míg
megtalálják a megfelelőt. Ez azért is fontos, mert így a minimálisra csökkenti az utómunka
mennyiségét a fotós. Érdemes a videót léptetve megnézni, hogy milyen lámpákat hova
tesznek, mely fényformálókkal próbálkoznak, s mi lesz a végeredmény. Kiváló
információforrás akár kezdő, akár haladó fotósnak egyaránt!

 

A címlap grafikai tervezésének bemutatása már csak hab a tortán, hiszen "csupán" a kész
fotó köré kell elhelyezni a szöveget. Mivel mi korábban sok hasonló munkában vettünk részt,
kicsit elnosztalgiáztunk a film ezen részén, ugyanis a címlap a magazin legfontosabb része,
s egyben ennek elkészítése adja a munka legélvezetesebb részét is.

Szöveg:
Prikkel Mika

Fotó, forrás: The Verge

A cikkben szereplő téma, a tárgy- és reklámfotózás iránt érdeklődőknek ajánljuk
a Reklámfotó workshopunkat, vagy az Alkalmazott fotográfus képzésünket!

Vissza a tartalomjegyzékhez >>




FOTÓSKÉPZŐ :: 1074 Budapest, Alsó erdősor u. 8. Telefon: +36-1 266-14-20, +36-20 28-26-196
FOTÓSKÉPZŐ FotóiskolaFOTOGRÁFIAI SZAKCIKKEKFOTÓS HÍREK, ESEMÉNYEK, ÉRDEKESSÉGEKFOTÓTÖRTÉNELEM